Monday, August 2, 2010

AL-FATIHAH

SURIA DALAM KENANGAN

Allahyarham Suria sewaktu menghadiri majlis pelancaran City Cafe dan City Cyber pada 3 November 2010

Jiran saya Saudara Suria telah kembali ke Rahmatullah pada pagi 2 Ogos 2010 akibat masalah paru-paru berair. Semasa berada di Malaysia beliau telah diamanahkan menjaga kediaman Allahyarham Ismail (di hadapan rumah saya) oleh isteri Allahyarham dan sepanjang tempoh itu beliau telah memegang amanah itu dengan baik dan turut mempunyai hubungan yang baik dengan kami jiran-jiran sekeliling. Beliau juga turut membantu membersihkan rumah saya dan rakan. Beliau juga turut melakukan kerja-kerja penyelenggaraan kediaman saya di Shah Alam selain turut terlibat memantau kebun saya di Ulu Behrang.

Hubungan saya dan Allahyarham serta isterinya Jamilah seumpama sebuah keluarga. Saya agak terkilan kerana tidak dapat bertemu dengan mereka pada hari terakhir mereka di Malaysia. Saya menerima panggilan telefon dari Allahyarham ketika beliau berada di KLIA memaklumkan beliau telah datang ke City Cafe untuk bertemu saya sebelum berlepas pulang namun pada ketika itu saya berada di Shah Alam. Beliau memaklumkan akan kembali ke Malaysia dalam tempoh sebulan namun keadaan berlarutan sehingga 4 bulan akibat kesihatannya semakin buruk. Dan tengahari 2 Ogos 2010 saya menerima panggilan telefon mengatakan beliau telah kembali ke rahmatullah.

Jamilah dan Ain

Sama-samalah kita mendoakan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat oleh Allah swt dan semoga beliau tergolong di dalam orang-orang yang beriman. Semoga keluarga Allahyarham juga tabah dalam menghadapi ujian Allah yang sukar ini. amin

Saya membawa Milah dan Ain ke Sabak Bernam dan singgah di Bukit Melawati pada September tahun lalu.
Sedih rasanya bila teringat kenangan masa kami bersama.

Sesungguhnya wang bukan segala-galanya tetapi persahabatan yang ikhlas kekal ke akhir hayat.

1 comment:

  1. Ya Allah, terkejutnya.... Innalillah hawainnarojiun...

    Al-Fatihah...

    ReplyDelete